הממונה על תלונות הציבור
ממונה על תלונות הציבור
מבקרת המועצה, משמשת גם כממונה על תלונות הציבור ופועלת על פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), תשס"ח 2008 המסדיר את הנושאים בהם על הממונה לטפל ואת דרך הטיפול הנדרשת.
לממונה על תלונות הציבור אין סמכות להורות על ביטול קנסות חניה, סמכות זו נתונה בידי התביעה העירונית בלבד.
הגשת תלונה
כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור. התלונה יכולה להיות על הרשות המקומית ומוסדותיה, על גוף עירוני מבוקר, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בהם ובלבד שיתקיימו בה התנאים הבאים:
- המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו או מונע ממנו במישרין טובת הנאה.
- המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין או שיש בו נוקשות יתרה או אי צדק בולט.
עקרונות עבודת הממונה על תלונות הציבור:
- ממונה על תלונות הציבור מטפלת בפניות שהועברו תחילה למחלקה הנוגעת ולא נענו, או שלא נענו , לדעת הפונה, כנדרש.
- הטיפול יינתן לתלונות המוגשות בכתב ,בליווי טופס תלונה בלבד.
- פניות אשר הממונה המכותבת אליהן יחד עם גורמים נוספים אינן בגדר "תלונה" ויטופלו ע"י אגפי המועצה.
- הממונה אינה מטפלת בתלונות כדלהלן:
- תלונות התלויות ועומדות בבית משפט או שבית משפט הכריע בהן.
- תלונות קנטרניות או טורדניות.
- תלונות על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית. כולל בקשות לביטול קנסות חניה.
- תלונות של עובדים בעניין הנוגע לשירותם כעובדים.
- תלונות שכבר הוגשו למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור.
- תלונות על החלטות שניתן היה להגיש עליהן השגה או ערר.
- תלונות אנונימיות ותלונות שהוגשו לאחר שנה מיום המעשה או מיום שהמעשה נודע למתלונן.
אופן הגשת תלונה:
- אופן הגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור
- באמצעות טופס מקוון לחצו כאן
- להורדת טופס pdf לחצו כאן
- באמצעות דוא"ל [email protected]
- בדואר: מועצה אזורית חוף השרון, דואר שפיים 6099000
במידה ונדרש קובץ נגיש יש לפנות למייל: [email protected]
אורלי רזניקוב
מבקרת המועצה וממונה על תלונות הציבור