"ואולי יבוא יום ונהפוך שווים, אתה תהייה לי נחל ואני לך ימים" (עילי בוטנר)

​​​המחלקה לטיפול בפרט מהווה בית חם וזמין עבור הורים ותלמידים הזקוקים להכוונה בכל הקשור למסגרות חינוך. כך נוצר קשר אישי בלתי אמצעי ומתן מענה מיטבי המותאם ליכולותיהם של  הילדים .

חינוך מיוחד:

המחלקה רואה את ייעודה במתן  מענה מותאם לתלמידים עם צרכים מיוחדים בגילאי 3 -21, לאפשר להם לממש את יכולותיהם החברתיות, הקוגניטיביות והרגשיות  לקראת השתלבותם בחברה. למחלקה ממשקים ושיתופי פעולה עם היחידות השונות במועצה ומחוצה לה, במטרה להרחיב את המענים ולתת עטיפה הוליסטית מיטבית ושילוב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בקהילה.

  • קיום ועדות היוועצות והתמדה בשיתוף צוותי החינוך בבתי הספר, משרד החינוך וההורים.
  • קיום ועדות זכאות ואיפיון.
  • ייעוץ והכוונה בתחום המענה לפרט.
  • שיבוץ מיטבי בהתאם לצרכי התלמיד ומעקב אחר התלמידים.
  • פיתוח וקידום יוזמות חינוכיות במסגרת החינוך המיוחד במועצה.
  • קידום השילוב של התלמידים במסגרות החינוך הרגיל במועצה.
  • שיבוץ ופיקוח על עבודת הסייעות .
  • קשר אישי עם המשפחות.
  • קשר רציף עם המסגרות החינוכיות.
  • ארגון הסעות לתלמידי החינוך המיוחד.
  • תשלום וגביית אגרות תלמידי חוץ.

ביקור סדיר:

קצינת ביקור סדיר פועלת לקידום זכותו של כל תלמיד ללמוד במסגרת המאפשרת לו  מימוש מיטבי של הפוטנציאל האישי, להשיג הישגים ולחוות הצלחות.

מטרת היחידה לביקור סדיר היא להבטיח התמדת תלמידים במערכת החינוך במשך 15 שנות לימוד החל מגיל הגן ועד סיום יב' כתות.
קצין ביקור סדיר אחראי לדאוג ליישומו של חוק חינוך חובה, ולייצג את מדיניות משרד החינוך. ככלל, תפקידיו ופעולותיו של הקצין ביקור סדיר נגזרות ממדיניות משרד החינוך בהתאם להנחיות המפורסמות בחוזרי מנכל.

במסגרת תפקידו פועל הקב”ס  במס’ מישורים עיקריים :

איתור ילדים החייבים בחוק לימוד חובה אך לא ביצעו רישום למוסדות חינוך-

-איתור תלמידים נושרים או בסכנת נשירה וטיפול מערכתי ופרטני למניעת נשירתם ממערכת החינוך.

-קיום קשר רציף עם צוותי החינוך, מנהלים, יועצים, רכזים, עובדי נוער וקהילה על מנת להעניק טיפול כולל בתלמידים בסיכון ומניעת נשירה.

אכיפת חוק לימוד חובה במידת הצורך.

דנה דרורי

מנהלת מחלקת לטיפול בפרט וביקור סדיר

שרונה כהן אזולאי

קבס"ית