כללי

הנצחה היא פעולה שנועדה לשמר את זכרם של מי שאינם איתנו, והיא חלק משמעותי בתהליך ההתמודדות עם האבל והשכול.

מטרת הנוהל

להגדיר מדיניות בנושא הנצחת תושבי הרשות שנרצחו: חללי מערכות ישראל, פעולות איבה וטרור ולהסדיר את האופן בו היא תיושם.
 

עקרונות מנחים

  1. ככלל, יונצח חלל (חללי צה"ל/ פעולות איבה) תושב המועצה ו/או בוגר של "בית החינוך המשותף".
  2. דוגמאות לערוצי הנצחה:
  1.  
  2.  
    1. ההנצחה באמצעות אלמנט שאינו טעון היתר ו/או קונסטרוקציה, הכל בהתאם לחוקי התכנון והבנייה אשר יוצב באגמון פולג - ספסל/ גלעד (להלן: "האלמנט").
      1. יובהר כי האלמנט יהא בגודל סביר וצנוע, אופי האלמנט ועיצובו כמו גם נוסח הכיתוב שבו יהא מותאם לסביבתו וייקבע ידי הרשות ועל פי שיקול דעתה הבלעדי.
      2. למען הסר ספק כלל עלויות ההקמה והתחזוקה של האלמנט יחולו על מגישי הבקשה.
      3. מגיש הבקשה יתחייב לתחזק את האלמנט – וזאת בכפוף לחתימה על הסכם התחייבות לתחזוקה וניקיון של האלמנט וסביבתו, המצ"ב כנספח ב' לנוהל זה ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו.
      4. במידה ולא יתוחזק האלמנט: המועצה תעביר הודעה בכתב למגיש הבקשה.
        30 יום לאחר מכן, תועבר הודעה שנייה, ובמידה ולא תועבר התייחסות 30 יום לאחר ההודעה השנייה – יוסר האלמנט.
    2. הנצחה באמצעות פעילות/ תוכנית- חינוך/ תרבות/ ספורט במימון מלא של מגיש הבקשה, שתוגש עם בקשת ההנצחה בטופס, כאמור (להלן: "התוכנית").
      1. יובהר כי בתום 3 שנים ממועד אישור הוועדה, תיבחן המשך הפעלת התוכנית מחדש.
      2. יובהר כי באפשרות המועצה לצמצם ו/או לבטל את פעילות התוכנית בהתאם לצרכיה/ לשיקול דעתה המלא. בעשותה כן – תעדכן הרשות את מגיש הבקשה מראש ומבעוד מועד.
  1. המועצה תבחר את ערוצי ההנצחה בהתאם לצרכיה, סדרי העדיפויות שלה ועל פי שיקול דעתה המלא.
  2. נוהל זה אינו חל לגבי קביעת שמות רחובות, כיכרות וכיו"ב.
  3. אין בהוראות נוהל זה בכדי לגרוע מנוהל תרומות.
  4. נוהל זה יחול מיום אישורו ואין בו כדי לשנות ו/או לבטל הנצחה שבוצעה טרם אישור הנוהל.
  5. יובהר כי המועצה אינה מתחייבת להשתתפות כספית בערוץ הנצחה כלשהו והנושא נתון לשיקול דעתה המלא.

 

ועדת ההנצחה

  • הרכב הועדה: 2 נציגי ציבור, 2 נציגי מליאה, יו"ר שיבחר מבין 2 חברי המליאה, מזכ"לית, מהנדס, וכל גורם מקצועי הרלוונטי לבקשת ההנצחה.
  • התכנסויות הועדה – בעת הצורך
  • החלטת הוועדה תהא תקפה לפרק זמן של 3 שנים.
  • הוועדה תעביר את החלטתה בכתב לפונה.

 

בקשות להנצחה

הבקשה להנצחה תועבר על גבי טופס הבקשה המצ"ב כנספח א' לנוהל זה ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו למייל: [email protected]  

לטופס pdf לחצו כאן

או על ידי מילוי טופס מקוון לחצו כאן 

הוועדה תדון בכל הבקשות ותעביר את החלטותיה בכתב למגישי הבקשות, כאמור.  

 

נספח א'

טופס בקשת הנצחה

 

 

שם פרטי

שם משפחה

טלפון נייד

כתובת מייל

הקשר למונצח/ת

פרטיי המבקש/ת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שם פרטי

שם משפחה

תאריך לידה 

תאריך פטירה

מספר תעודת זהות

פרטיי המונצח/ת

 

 

 

 

 

 

 

 

פירוט הבקשה:

 

 

האופן המבוקש להנצחה:

 

 

זיקה/ קשר למועצה: